Značka MHero patrí pod krídla koncernu Dongfeng a je nováčikom na automobilovej scéne. Jej zameraním sú terénne elektromobily a plug-in hybridy typu EREV, ktoré kombinujú silu elektromotora s predlžovačom dojazdu na báze spaľovacieho motora.
MHero 917 je impozantné SUV, ktoré kombinuje ohromujúci výkon s robustnou konštrukciou, komfortným interiérom a modernými technológiami. Je to ideálne auto pre tých, ktorí hľadajú dobrodružstvo a chcú zdolávať aj tie najnáročnejšie terény.
Dizajn a exteriér
S rozmermi 4 987 x 2 080 x 1 935 mm a rázvorom 2 950 mm ponúka priestranný interiér a komfortnú jazdu. Impozantné rozmery MHero 917 podčiarkujú jeho silu a robustnosť. Aj vďaka svojim rozmerom je MHero 917 pripravený na zdolanie akéhokoľvek terénu.
Pýši sa impozantným a moderným dizajnom, ktorý vyjadruje jeho silu a robustnosť. Predná časť je charakteristická mohutnou maskou chladiča s integrovanými LED svetlami a nárazníkom s ochranným krytom. Profil auta je zvýraznený ostrými líniami a výraznými blatníkmi, ktoré dodávajú autu svalnatý vzhľad. Zadná časť je vybavená vertikálnymi LED svetlami a integrovaným difúzorom.
Vďaka pneumatickému systému sa svetlá výška MHero 917 mení v rozmedzí od 230 do 335 mm pri čisto elektrickom pohone a od 221 do 326 mm pri hybridnom variante. Brzdový systém pre Dongfeng MHero dodala renomovaná spoločnosť Brembo. Vpredu nájdeme šesťpiestikové strmene, ktoré zaručujú maximálny brzdný výkon.
Po aktivácii terénneho režimu MHero hravo zvládne prekonávať vodné brody s hĺbkou až 900 mm a hravo si poradí aj s náročným terénom. V zdvihnutej polohe má predný nájazdový uhol 36,8 stupňa, zadný 37,5 stupňa a prechodový uhol 27,9 stupňa.
V teréne ako doma
Disponuje bohatou výbavou pre zdolanie aj tých najnáročnejších terénov. Okrem pohonu 4×4 je vybavený aj riadením všetkých štyroch kolies. Zadné kolesá sa dajú natočiť v neobvykle veľkom uhle až 10,6 stupňa, čo umožňuje autu pohybovať sa diagonálne tzv. „krabím krokom“.
Prekonávanie prekážok uľahčujú elektronicky ovládané 100-percentné uzávierky predného a zadného diferenciálu. Nechýba ani virtuálna 100-percentná uzávierka stredového diferenciálu, ktorá zladí otáčky kolies prednej a zadnej nápravy.
MHero 917 si poradí aj s extrémnymi stúpaniami do 100%, teda so 45-stupňovým uhlom. Pri jazde v teréne oceníte kamerový systém, ktorý vám „spriehľadní“ podvozok a zobrazí, čo sa deje pod kolesami. V prípade, že ani to nestačí, máte k dispozícii štyri ťažné oká a za príplatok aj elektrický navijak T-Max s ťažnou silou 5,6 tony.
Interiér a komfort
MHero 917 sa pýši luxusným interiérom s bohatou výbavou. Svetlá sú kompletne diódové a volant sa pre vaše pohodlie nastavuje elektricky. Sedadlá sú čalúnené pravou kožou Nappa a pre dokonalý komfort sú elektricky nastaviteľné, vyhrievané, ventilované a dokonca aj masážne. Zvukový zážitok zabezpečuje šestnásť reproduktorov Dynaudio Confidene. Dvojzónová klimatizácia s antibakteriálnymi a antialergénnymi filtrami sa postará o príjemnú teplotu pre všetkých pasažierov. Moderné technológie zastupuje head-up displej, hlasové ovládanie či digitálne kľúče. Pred vodičom sa nachádza 12,3-palcový digitálny prístrojový panel, v strede palubnej dosky je umiestnená veľká 15,6-palcová dotyková obrazovka a svoj vlastný 12,3-palcový displej má k dispozícii aj spolujazdec.
Pre pohodlné pripojenie a nabíjanie poslúži Wi-Fi hotspot, päť konektorov USB a USB-C a dokonca aj 220-voltová zásuvka s výkonom až 2,2 kW. Samozrejmosťou je aj bluetooth.
Tento model však ponúka oveľa viac, než len štandardnú výbavu. Nájdete v ňom aj elektricky výsuvné nášľapy pod prahmi s diódovým osvetlením. Pre milovníkov spaľovacieho motora je k dispozícii príplatkový simulovaný zvuk výfuku cez externé reproduktory. Na strešnom nosiči s nosnosťou 100 kg môžete mať namontovanú výkonnú 60-wattovú diódovú rampu s dosahom až 400 metrov. A pre tých najnáročnejších je v zozname originálneho príslušenstva k dispozícii aj elektrický dron Puzhou S400 s vlastným kamerovým systémom.
- Výkon elektrickej verzie (BEV) až 800kW a 1400Nm
- Výkon hybridnej verzie (REV) až 600kW a 1050Nm
- Regulovateľná výška vzduchového podvozku v rozmedzí 230 – 335 mm
- 900mm brodivosť – schopnosť vozidla prechádzať cez hlbšiu vodu
- Crabwalk – až 10,6° natáčanie zadnej nápravy umožňuje natočenie všetkých 4 kolies rovnakým smerom
- 5 voliteľných OFF-ROAD režimov (sneh, blato, piesok, kamene, brodenie)
- uzávierky medzinápravových diferenciálov (predný, stredný, zadný) zabezpečia prechod terénom v 45° stúpaní.
- 540° parkovacie kamery : 4 zaznamenávajú pohyb okolo vozidla a 1 kamera zaznamenáva okolie pod vozidlom
- 3 displeje infotainmentu:
digitálny prístrojový panel s 12,3” obrazovkou pred vodičom, 15,6” hlavný displej nad stredovým tunelom a 12,3 “ displej infotainmentu pred spolujazdcom
Galéria
Technické parametre
Výbava | BEV | REV |
---|---|---|
Motor | 4 E-Motor drive | 3 E-Motor drive +1 ICE |
Pohon | Inteligentný pohon 4 kolies | Inteligentný pohon 4 kolies |
Typ batérie | Ternárna-lítiová | Ternárna-lítiová |
Kapacita batérie (kWh) | 142,7 | 65,9 |
Max. výkon motora (kW) | 800 | 600 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 1400 | 1050 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 4,2 | 6 |
Dojazd na el. pohon CLTC (km) | 505 | 200 |
Dojazd na komb. pohon CLTC (km) | 505 | 1026 |
DC Rýchlonabíjanie 30 – 80% (min) | 47 | 37 |
Rozmery dĺžka x šírka x výška (mm) | 4987 x 2080 x 1935 | 4987 x 2080 x 1935 |
Rázvor(mm) | 2950 | 2950 |
Rozchod kolies vpredu/vzadu(mm) | 1755/1755 | 1755/1755 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 3293 | 3130 |
Svetlá výška podvozku (mm) štandard/offroad pozícia |
230/335 | 221/326 |
Rozpätie nastavovania výšky podvozku (mm) |
150 (- 45 + 105) | 150 (- 45 + 105) |
Nájazdový uhol vpredu – štandard/offroad pozícia |
31/36,8° | 31/36,8° |
Nájazdový uhol vzadu – štandard/offroad pozícia |
31/37,5° | 31/37,5° |
Prejazdový uhol – štandard/offroad pozícia |
19,7/27,9° | 19,7/27,9° |
Maximálna brodivosť (mm) | 900 | 900 |
Maximálny uhol stúpania | 100% | 100% |
Minimálny polomer otáčania (m) | 5,1 | 5,1 |
Objem palivovej nádrže (l) | – | 84 |
Počet miest na sedenie | 5 (2+3) | 5 (2+3) |
*Zobrazenie vozidiel na fotografiách a grafikách má ilustračný charakter a môže sa líšiť od reálneho vyhotovenia vozidla v závislosti napr. od výbavového stupňa, alebo verzie vozidla.